top of page
  • Writer's pictureایرج سلمانپور

زمان به نتیجه رسیدن پرونده های ملکی چقدر است ؟ حقستان

زمان به نتیجه رسیدن پرونده های ملکی چقدر است ؟ حقستان زمان را بر اساس خواسته دادخواست شکایت ها متفاوت است


وکیل ملکی خوب چه خصوصیاتی دارد 09121404305

در دعاوی ملکی درصد اشتباهات شما به کمترین حد خواهد رسید اگر یک وکیل ملکی خوب همراه شما باشد . وکیل ملکی خوب که در محدوده تهران است چه مزیتی می تواند نسبت به سایر وکبا در استانهای دیگر داشته باشد ؟ وکیل ملکی به وسیله چه روشهایی می تواند در دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به ملک موفق باشد ؟ چرا باید یک وکیل ملکی در پرونده های قضایی و حقوقی در کنار شما باشد ؟ طبیعتا مشورت گرفتن از یک وکیل خوب در زمینه املاک با یک هزینه حق الوکاله مناسب ، بسیار بهتر است از هزینه هایی که به واسطه یک معامله اشتباه به افراد تحمیل می شود .

تملک املاک توسط شهرداری:

از انجا که وظیفه شهرداری زیباسازی و استاندارد کردن معابر و خیابان های شهر است به موجب قانون حق دارد در قسمتهایی از شهر که مستلزم اجرای طرح های شهرداری است میتواند املاک مردم را تملک کند.

در مواردی که شهرداری مجاز به تملک املاک باشد اما با مالک به توافق نرسد باید ملک مزبور را به روز قیمت گذاری کرده و معادل ان را به مالک پرداخت نماید.

نحوه قیمت گذاری املاک در طرح شهرداری:

قیمت املاک مذکور در یک هیات کارشناسی سه نفری متشکل از یک کارشناس رسمی دادگستری به انتخاب شهرداری، یک نفر به انتخاب مالک و یک نفر به انتخاب طرفین قیمت ملک را به روز محاسبه مینمایند. در صورتی که در انتخاب کارشناس مرضی الطرفین توافق حاصل نشد دادگاه محل وقوع ملک صالح به انتخاب است.

لازم به ذکر است در این خصوص میتوانید از راهنمایی و همراهی یک وکیل ملکی خبره استفاده کنید.

وظیفه مالکین:

اگر اجرای طرح بر اساس برنامه زمان بندی به 10 سال بعد موکول شود مالک از تمام حقوق مالکانه خود اعم از تغییر در بنا، بیع، رهن یا اجاره ملک برخوردار است.

اگر اجرای طرح مذکور برای کمتر از 10 سال زمانبندی شود مالک هنگام دریافت پروانه متعهد میشود هزینه احداث و تجدید بنا را هنگام اجرای طرح مطالبه نکند..

وکیل ملکی و قانونگذاربه تبصره یک ماده ۳۵ قانون اجرای احکام مدنی که مقرر کرده است

که محکوم‌له حتی قبل از تمام شدن مهلت ۱۰ روزه محکوم‌علیه، اموال او را برای توقیف، معرفی کند

که به این توقیف، توقیف تأمینی یا توقیف احتیاطی گفته می شود.





Post: Blog2_Post
bottom of page